خانم ها بخوانند! (بخش دوم)

برتری های خود را به رخ شوهرتان نکشید. 

توصیه هفتم) گوش دادن فعال به حرفهای همسر

یکی از مهارت هایی که لازم است همسران آن را به درستی بیاموزند، گوش دادن فعال است. شوهر شما به مانند شما که دوست دارید به حرفهای شما گوش داده شود، او نیز نیاز دارد این عکس العمل را در هنگام سخن گفتن با شما مشاهده کند.
پس سعی کنید مهارت گوش دادن فعال را بیاموزید و در ارتباط خود با شوهرتان به کار بگیرید. زمانی که او با شما سخن می گوید، به دقت به صحبت های او گوش دهید. صحبت های او را انعکاس دهید که نشان دهد صحبت های او را به درستی فهمیده اید و بدان توجه داشته اید. سعی کنید کارهای دیگر خود را تعطیل کنید و سراپا به صحبت های او گوش دهید.
لازم است در هنگامی که شوهرتان با شما سخن می گوید، به او نگاه کنید. مردان در صورتی که به چشمان شان نگاه نکنید این برداشت را دارند که شما به صحبت های ایشان توجهی ندارید. (نکته ای بسیار مهم)

توصیه هشتم) عدم تمسخر همسر

شیوه های ابراز محبت از سوی همسر خود را نباید با باد تمسخر بگیرید و یا آنها را مورد انتقاد بگیرید. وقتی او به شما محبت می کند نباید کار او را سبک و یا بی نمک بدانید. استفاده از واژه های «چه لوس»، «چه بی مزه» و … می تواند موجب سردی روابط و از بین رفتن عاطفه همسر نسبت به شما شود.
اگر از شیوه ابراز احساسات و عواطف او راضی نیستید به جای اینکه او را مورد تمسخر قرار دهید، بیایید آن چه را دوست دارید و آن شیوه ای را که می پسندید به او بیاموزید. از او بخواهید از این به بعد اینگونه ابراز علاقه را تمرین کند.

توصیه نهم) هدیه به همسر

هدیه به همسر، مهمترین توصیه ای است که می تواند قوت بخش ارتباط همسران باشد. بهانه های بسیاری برای دادن هدیه می توان در زندگی یافت. سالگرد ازدواج، سالگرد تولد، سالگرد نامزدی و عقد و… می تواند بهانه ای برای دادن هدیه همسران به یکدیگر باشد.
این توصیه را جدی بگیرید و به فرزندان تان نیز بیاموزید که اینگونه باشند. هدیه می تواند به نوعی قدردانی از همسر برای زحماتی که در زندگی می کشد، باشد. فرزندان نیز باید بیاموزند که در مقابل زحمات دیگران به خصوص والدین باید پاسخگو باشند و قدردان این زحمات باشند.

توصیه دهم) اجازه مخالفت همسر با ایده های شما

شاید مخالفت همسرتان را اینگونه برداشت کنید که نظرات من برای او مهم نیست و اهمیتی برای من در زندگی قائل نیست. اگر اینگونه است با صبری که در زندگی نشان می دهید به زودی اثبات خواهد شد که نظر شما راه کار بهتری برای حل مشکلات بوده است.

توصیه یازدهم) احترام به خانواده همسر

احترام به خانواده های یکدیگر اصل مهمی در زندگی است. این به معنای پذیرش دخالت آنها در زندگی نیست بلکه احترام گذاشتن با پذیرش دخالت آنها دو چیز متفاوت است.
به خانواده شوهرتان احترام بگذارید و سعی کنید تفاوتی بین خانواده خود و آنها –در عمل- نگذارید. مادر و پدر شوهرتان به گونه ای مادر و پدر شما به شمار می آیند.
ضعف ها و مشکلات خانوادگی او و خانواده همسرتان را به رخ او نکشید. سعی کنید بین او و اشتباهات خانواده اش مرزی قائل باشید. عیب های خانواده او را تکرار نکنی. حتی سعی در توجیه اشتباهات خانواده او داشته باشید.

توصیه دوازدهم) درک موقعیت ها

در همه مواقع انتظار محبت ورزی و درک شما را نداشته باشید. زیرا گاهی او خسته یا از موضوعی عصبانی است و خصوصا در این مواقع خیلی اصرار به این امور نداشته باشید.
شما از فشار کاری ای که او در سرکار تحمل می کند بی خبرید. وقتی این حس را داشتید که او از فشار کاری خسته است از او بخواهید استراحت کند. سعی کنید کارهایی که می تواند به آرامش بخشی او کمک کند، اقدام کنید.

توصیه سیزدهم) درک غیرت مردانه

یکی از مسائلی که امروزه باعث از بین رفتن اعتماد همسران به یکدیگر شده روابط آنها با نامحرمان است. در ارتباط با نامحرمان دقت نموده و حساس باشید. غیرت مردانه را درک کنید و سعی کنید چیزی بدان آسیب نزند. زندگی ای که در آن اعتماد از بین برود، دیگر نمی تواند آرامش را در خود مشاهده کند.

توصیه چهاردهم) نقش خود را بازی کنید نه نقش مرد خانه را

چرا برخی زنان اصرار دارند که در زندگی نقش مرد زندگی را بازی کنند؟ نخواهید نقش مرد را در زندگی بازی کنید. شاید احساس می کنید که مردتان در زندگی بسیار ضعیف عمل می کند. این ها راه کار دارد و راه آن نیست که شما جای او را در زندگی بگیرید. سعی کنید او را یاری کنید و وانمود کنید که او همه امور را می چرخاند و هدایت می کند.
سعی کنید اعتماد به نفس او را برای مدیریت زندگی بالا ببرید. سعی کنید نقاط قوت او را در زندگی بازگویی کنید و به آن امتیاز بالا بدهید.
از سوی دیگر برای همسر خود نیز نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. سعی کنید زودرنج نباشید چرا که او دیگر حرف های خود را به شما نگفته و ارتباط کلامی شما و روابط عاطفی شما به مرور زمان ضعیف خواهد شد.

توصیه پانزدهم) در خانه، یک زن باشید

ممکن است شما در بیرون یک معلم و یا یک مدیر باشید، ولی یادتان باشد که در خانواده باید یک زن باشید. زنی که برای شوهر یک همسر است و برای فرزندان یک مادر است و مربی. سعی کنید زنی باشید که هویت خود را به درستی شناخته و آن را پذیرفته است، وظایف خود را به خوبی می داند و سعی در عمل کردن بدان ها را دارد.
مردان زنی را دوست دارند که هویت زنانه خویش را حفظ کرده و آن را دوست دارند و سعی می کنند رفتار خود را منطبق بر آن هویت کنند.

توصیه شانزدهم) مال خود را به رخ همسر نکش

اگر شما دارای برتری مالی نسبت به همسر خود هستید یا از طریق شاغل بودن و یا ارثی که به شما رسیده است، یا برتری های دیگر همچون برتری علمی، خانوادگی و فرهنگی و …، سعی کنید هرگز آنها را به رخ همسر خود نکشید و با آن شوهر خود را تحقیر نکنید.
مردی که اعتماد به نفس نداشته باشد و عزت نفس خود را از دست داده باشد، دیگر نمی تواند به درستی زندگی را اداره کند و آن مردی را که می خواهد دیگر در زندگی شما وجود ندارد.

توصیه هفدهم) سهیم دانستن خود در اتفاقات زندگی

اگر در زندگی مشکلی پیش آمد به دنبال این نباشید که او را محکوم کنید، شاید شما هم سهمی در پیدایی این مشکل داشته اید. پس در  مشکلات پیش آمده در زندگی فقط او را مقصر ندانید بلکه خود را نیز سهیم بدانید.

ادامه دارد…

نویسنده: محمدحسین افشاری

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.