با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ (بخش اول)

هر کس شایستگی ورود به ازدواج نیست.
چکیده: مطمئنا برای همه ی افراد، اعم از دختر یا پسر، گزینه های فراوانی برای ازدواج وجود دارد. اما با بررسی هایی که انجام داده می شود، تمام گزینه ها رد می شوند، تا بهترین گزینه انتخاب شود. اما در این مطلب درباره ی گروهی بحث می شود که از نظر عقلانی نباید به عنوان گزینه های ازدواج به آنها فکر کرد. مگر اینکه مشکل و عیب خود را برطرف سازند. در این نوشتار به برخی از این دست از افراد که نباید با آنها ازدواج کرد، اشاره می شود.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ؟

با این دست از افراد نباید ازدواج کرد:

۱. مرد و زن بدخو

زن و مردی که به بدخویی و بد رفتاری مشهور است، زود از کوره در می رود و زود خشمگین می شود. این دست از افراد تکانشی به شمار می آیند چرا که با اندک درگیری خشمگین می شوند و همه چیز را از بین می برند.
چنین فردی گزینه ی خوبی برای ازدواج محسوب نمی شود. مطمئنا منظور از فرد تندخو، عصبانیت های عادی و معمولی که برای همه ی ما پیش می آید نیست. چنین افرادی در تمام شرایط و با تمام افراد بدخو هستند و رفتاری خشن و بد دارند.

۲. فرد نادان و احمق

ازدواج با انسان نادان باعث تباهی زندگی می شود. در روایات نقل شده از معصومین (علیهم السلام) تی تاکید شده است که با فرد نادان ازدواج نکنید.

 ۳. نابالغ ها

کسانی که از نظر عقلی، جسمی، عاطفی و جنسی به بلوغ لازم نرسیده اند. این افراد پس از رسیدن به بلوغ لازم، امکان دارد از انتخاب شما پشیمان شوند.
در این مورد می توانید به نوشته هایی که در مورد زمان مناسب ازدواج است، مراجعه نمایید.

۴. افراد مبتلا به اختلالات و انحرافات جنسی

کسانی که دچار اختلالات هم جنس گرایی، خود ارضایی، کودک آزاری و … هستند، نباید برای ازدواج انتخاب شوند. ممکن است این اختلالات در روابط زناشویی شما اثر سو بگذارد یا ادامه ی این روابط دامن گیر زندگی مشترک شوند.
اگر به یک مشاور خوب خانواده رجوع کنید می تواند با انجام مصاحبه و نیز تست های شخصیت این موارد را برای شما کشف و بیان کند.

۵. کسانی که استقلال شخصیتی ندارند

کسانی که در زندگی برای کوچک ترین چیزی باید از خانواده شان نظر خواهی کنند. قدرت انتخاب ندارند و دیگران در تمام امور زندگی شان دخالت مسقیم دارند. برای شناخت چنین افرادی می توانید از یک روان شناس کمک بگیرد. البته چنین افرادی، علایم ظاهری هم دارند. مثلا کسی که در برابر سوال شخصی که از او پرسیده می شود مردد است و دیگران به جایش پاسخ می دهند، دیگران برایش انتخاب می کنند و قدرت اظهار نظر ندارد.
در موردی که این امر در امور اقتصادی باشد، آثار منفی آن بر زندگی بیشتر است.

۶. بی مهر نسبت به خانواده

فردی که نسبت به خانواده اش بی مهر است، امکان دارد که در آینده نسبت به همسر خود نیز بی مهر و علاقه شود. فردی که مسولیت های فردی اش نسبت به خانواده را انجام نمی دهد و روابط درستی با اعضای خانواده اش ندارد امکان اینکه در زندگی مشترک هم شکست بخورد وجود دارد.

۷. مردی که نمی تواند از شما حمایت کند

زنان اینگونه اند که دوست داند مردی را وارد زندگی خود کنند که بتوانند به او در تمامی دوران زنگی تکیه کنند. او تکیه گاه محکمی برای او باشد. مردانی که قدرت حمایت از شما در مقابل خطرات، آسیب های روانی و فیزیکی را ندارند. مردانی که در خانواده های پرخاشگر رشد یافته اند و قدرت مبارزه ندارند. زنان از نظر شخصیتی به مردان مقتدر و حمایت گر نیاز دارد و حس امنیت باعث آرامش آنها می شود.

۸. ازدواج با شکست خورده ها

هرگز وارد زندگی کسانی نشوید که هنوز از روابط عاطفی قبلی خود خارج نشده اند. کسی که هنوز به همسر سابقش می اندیشد، شما را در تمام موارد با او مقایسه خواهد کرد، کسی که عشقی را از دست داده است در یک فاصله ی زمانی اندک، نمی تواند فرد جدیدی را در زندگی جایگزین کند. وارد شدن در زندگی چنین فردی به منزله ی فراموش کردن خود و حل شدن در نقش فرد دیگری است.
یکی از دلایلی که مشاوران خانواده اجازه ازدواج شما را با ایشان در ابتدای جدایی از زندگی قبلی نمی دهند، این است که ممکن است شخص هنوز بدگمانی هایی را به خاطر زندگی قبل خود، همراه با خود به زندگی جدید با شما وارد کند. حس از دست دادن دوباره شما، باعث اذیت و آزار روانی اوست، به همین خاطر در بسیاری از رفتارها نمی توانید تعادل را در او احساس کنید.

۹. فرد تنبل

نتیجه ازدواج با این مرد و یا زن، یک آثار منفی نیست، بلکه آثار منفی بسیاری را با خود همراه دارد. مردی که اهل کار و کسب درآمد نباشد، مطلقا قابل اعتماد نیست. در صورتی که به چنین فردی بله گفتید باید تمام بار زندگی را شخصا به دوش بکشید و مطلقاً توقع تغییر در او را نداشته باشید. مردی که شغل و پیشه ی ثابتی ندارد و نمی تواند سر یک شغل به مدت زیادی دوام بیاورد، یا اصولا تن به کار نمی دهد یک فرد تنبل محسوب می شود.
این همسر، جدای از آنکه اقتصاد خانواده را با بحران مواجه می کند، در کنار آن آرامش خانواده را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

۱۰ .افراد دچار اختلالات حاد روانی

کسانی که اختلالات شخصیتی دارند و تحت روان درمانی هستند. اختلالات شخصیت دوقطبی، اختلال شخصیت بدگمان، اختلال شخصیت اسکیزویید، اختلال شخصیت آزار‌گر، اختلال شخصیت آزار‌پذیر، اختلال شخصیت ضد‌اجتماعی.
در برخی از افرادی که در شماره های پیشین بیان شد، به گونه ای رگه های اختلال شخصیت در ایشان وجود دارد.

۱۱ .مرموز ها

شاید یکی از بدترین گروهی که نباید با ایشان ازدواج کنید همین دسته از آدم ها باشند. افرادی که درباره ی مسائل مهم خود صحبت نمی کنند، پنهان کارند، احساسات خود را بیان نمی کنند و ترجیح می دهند شما از کارشان سر در نیاورید. احتمال های زیادی درباره ی این افراد وجود دارد. پس بهتر است خود را درگیر چنین رابطه ای نکنید.

۱۲. خسیس ها

افرادی که نمی توانند به راحتی پول خرج کنند. حسابگرهای افراطی، شما را به ستوه می آوردند. در زندگی با چنین افرادی یا باید مثل آنها باشید یا با رنج دائمی زندگی کنید. افرادی که به خاطر خرید هر چیزی شما را سوال پیچ می کنند، افرادی که برای هر خرید کوچکی باید برنامه ریزی داشته باشند، افرادی که برای تفریحات خود هزینه نمی کنند، افرادی که تنها در صورت لزوم دست به جیب می شوند و چانه زنی هایشان سرسام آور است!

۱۳. زن سالارها و مرد سالارها

کسانی که به برتری جنسیتی معتقدند و رفتارهای آنها نشات گرفته از این اعتقاد است؛ مناسب ازدواج نیستند. البته که منظور ما افراط گرایی در این زمینه است. زن سالارها و مرد سالارها از این جنس هستند.
آنچه در حقیقت درست است، برابری دو جنس است و باید به گونه ای زندگی کرد که هر دو جنس بتوانند در زندگی به خوبی نقش های خود را ایفا کنند و در بستر خانواده به رشد برسند.
 ادامه دارد …

نویسنده : محمدحسین افشاری

همچنین ببینید

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها بر نوجوانان

شیوه های برون رفت از تاثیرات منفی سلبریتی ها

واژه «سلبریتی» از کلمه«celebrity» در زبان انگلیسی گرفته شده است که معادل واژه های «مشهور»، «معروف» و «نام آشنا» در زبان فارسی است. اصلی ترین کاربرد این واژه را می توان از اوایل قرن بیستم دانست ولی مفهوم واژه «سلبریتی» به عنوان یک شخص مشهور و شناخته شده، قبل از این دوران نیز وجود داشته و این واژه مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور کلی می توان سلبریتی را به معنای فردی دانست که توسط تعداد قابل توجهی از افراد شناخته می شود و به دلیل دستاوردها، شهرت، محبوبیت و یا حضور فعال در رسانه‌ها و جوامع مختلف شناخته می‌شود. این افراد غالبا به عنوان تاثیرگذار در دیگر افراد جامعه در همه رده های سنی شمرده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.